fredag 12 februari 2010

Post-it

Hej o Hallå igen!!!!
Det har varit lite skralt på pysselfronten ett tag här nu; har dock blivit lite stickat o virkat. Bildresultat/-bevis kommer inom kort (hoppas jag). Har b la knåpat ihop två mössor!!! En till mig o en till ena dottern. Blev riktigt nöjd faktiskt.
Men, men. Nu var det papperspyssel! Som så många andra har även jag knåpat ihop post-it-block. Ganska enkla att göra och blir lagom små "gå-borts-presenter". Har gett bort ett par stycken (glömde tyvärr föreviga dem...) och de har faktiskt blivit uppskattade. Går ju att variera i det oändliga.


Till grunden har jag använt en ganska mörkgrön CS o sedan en spillbit av ett mönstrat papper ovanpå; givetvis med "trasiga" kanter o brun chalk!!!!;) En söt liten ängel fick plats på blocket (kommer från Motivet) och de heeelt underbara små bokstäverna som är sååå användbara - de har fått lite krackelering på sig (syns inte på fotot tyvärr). Ett brunt sidenband - KLART!!!!! För er som är nyfikna på insidan blev den såhär:

Bara en annan bit av samma spillpapper o inget mer. Räcker så tycker jag.

nehej, nu har jag faktiskt inget mer att visa för denna gång. Måste bara berätta om mitt shoppingvansinne som inträffade för ngn vecka sedan...Och det handlar INTE om scrapsaker!!!! I familjen har vi två datorer men jag har ganska länge funderat på att köpa mig en alldeles egen bärbar liten kompis... Förra lördagen blev det verklighet!!!!!!!!!!! Blev nästan ett impulsköp, men jag fick vad jag ville till ett relativt bra pris - så då mååste man ju bara slå till!!! Eller hur???? Har inte installerat alla brandväggar o allt än, så än så länge sitter jag på den "gamla" datorn och hackar mig fram i cyberspace:) Får kanske bli en liten bild på nytillskottet här i bloggen snart. Kan avslöja att den är vackert röd:)

VI SYNS! KRAMIZAR!!



3 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Grattis till den nya kompisen, låter kanonsnyggt med en röd! Jag vill gärna se en bild på dig med den i knät.

Blocket var jättefint, funderar på att göra sådana till arbetsrummet på jobbet för där försvinner de hela tiden.
Ha en skön helg!
kram Annika

Annika kort & gott sa...

Jag är så avundsjuk på dig som kan sticka och virka, ser fram emot att få se dina alster.

Jag har ingen spikkudde men är faktiskt lite sugen på att testa. Hade oxå svårt med rutinerna på spikmattan till en början, nu ligger jag oftast på den i sängen ungefär en timme innan jag somnar eller så somnar jag på spikmattan.

Har jag ont i ryggen så lägger jag mig ofta på den en stund på eftermiddagen, på golvet med fötterna uppe på en stol. Det är riktigt skönt efteråt!
kram Annika

Petra/Trollet sa...

Finfint post-itblock. Håller med om att det är en bra gåbort-present!