tisdag 26 januari 2010

En LO - kan ni tänka...

Ja, senaste tiden har det blivit kort, kort o åter kort. Tycker det är superkul, men ibland så vill man "testa ngt annat"... Denna LO hör till alfabetsscrappet; en LO för varje bokstav i alfabetet. Tror jag skrev om det i ngt tidigare inlägg här på bloggen. Turen är nu kommen till bokstaven C. I detta fall står C för "Catwalk". Jag o barnen fick nöjet att gå mannekäng!!!!!!! Min mammas väninna har syateljé o gör fantastiska bal-ochbrudklänningar. Hon skulle vara med på en visning och hade ingen som kunde visa brudklänningen...Hon frågade mig och det är klart att man ställer upp! Barnen fick agera brudnäbbar och det var jättekul! Är ju inte gift, så att få ha brudklänning var en härlig känsla...Nåja, ska inte tugga om det här;)


Håll till godo!

Inte det bästa fotot, men men... En brun cardstock som bas, sedan har jag klippt det mönstrade pappret till den formen det nu har. C:et är grungeboard, målad med distressdyna (vintage photo) och lackat med 3d-lack. Vit pearlmaker i varje "böj" på det mönstrade pappret. Lite blommor o en stämplad swirl dessutom. Swirlen är guldfärgad (framgår inte på fotot).

Ska försöka få till lite bättre foton; får se om jag lyckas. Har skaffat en bok med tips o knep angående digital fotografering. Den i kombination med instruktionsboken kanske kan bli bra i slutändan??!!!

Ha det gott!!!!

2 kommentarer:

Petra/Trollet sa...

Vad jag gillar idén med en LO för varje bokstav......... kanske kan bli ett minialbum - eller fler.
Snygg LO med Cawalk, låter som en kul grej att va´me´om...

Lillnettan sa...

Wow vilken pingla! ;-) Snyggt med det runda papperet, jag gillar cirklar. :)
Roligt att ses i måndags, hoppas få mer tid och ork till våra pysselstunder nu när flytten är överstökad.