tisdag 23 februari 2010

Ngt passande såhär i vinterkylan???

Har faktiskt pyssalt/sysslat med lite annat än scrap den senaste tiden. Har efter ganska mkt möda o stora besvär lärt mig hantera strumpstickor och har faktiskt lyckats få till ngr riktigt fina sockor! Är lite impad själv måste jag säga... Dessa har jag stickat till min dotter Elin:

Kan nu "avslöja" hemligheten bakom den avancerade mönsterstickningen....Tada!!! Det finns ingen hemlis; garnet är nämligen melerat så sockan mönstrar sig själv allteftersom den stickas!!!! MYCKET smidigt kan jag säga!!! Mönster och garn kommer från Drops. Har stickat mig ett par också. De är fotade, men återfinns än så länge i den andra datorn ni vet... Kan dock säga att de är mkt varma o sköna!

Nehej, nu tänkte jag ta en liten snabb bloggrunda innan det är dags att krypa till kojs. I morgon väntar målarkurs o sedan ev. fika med kompis på eftermiddagen! Ser fram emot det. Ngt annat jag ser fram emot är att BellaMio snart ska lösa alla mina "problem" med photoshop (hm, måste väl motvilligt erkänna att det troligen inte är ngr problem; det är bara jag som är glömsk...)

GOD NATT PÅ ER!

Millan M


1 kommentar:

Malmis sa...

Fina sockor! Jag har en stickande mamma, så jag behöver inte kunna sånt... :)