tisdag 23 februari 2010

Inlägg från nya datorn-med bild!

Ha ha ha ha...Sitter här nästan lika lycklig som ett barn på julafton;) Min egen dator:) med internet:) och nu har jag dessutom lyckats fixa till ngr bilder så jag har ngt att visa er!!!! Det ni!!! Det finns dock lite fler bilder, men de finns än så länge på en annan dator......
Här är en tavla jag altrat till min guddotter Betty som fyller 4 år, inte förrän i april dock. Men jag blev så sugen att "ge mig på" en canvas så då släppte jag loss i detta lilla projekt! Nu i efterhand har jag väl hittat en del detaljer jag skulle ha gjort annorlunda, men jag är inte HELT missnöjd i alla fall;) Canvasen inköptes billigt på ett av mina favoritställen ULLARED!!!! Har sedan använt mig av mkt spillbitar o blomman är egentligen tre (!) stycken som jag satt ihop till en. Kanterna på den stora vita blomman är chalkade med brunt. Den lilla söta nyckelpigan tyckte jag passade så bra. Själva canvasduken har jag svamp-målat med två färger; först rosa och sedan lite guld ovanpå det. Har använt mig av vanliga allmogefärger som kan köpas i de flesta hobbyaffärer o även till viss del i vissa välsorterade varuhus. Den hör gången var jag vääldigt noga med att först bestämma exakt hur jag skulle ha de olika delarna INNAN jag fäste dem. Har annars en tendens att sätta fast och sedan ångra mig!

Inga kommentarer: