tisdag 18 januari 2011

Testat något "nytt"

Hade länge varit sugen på att testa betonggjutning. Samlade så mod till mig i höstas, köpte en säck betong när sambon ändå skulle till "det stora byggvaruhuset" :) Gick o tittatde på säcken ett tag, bestämde mig sedan en dag när familjen ätit chokladpudding (!) eftersom jag då insåg att pudding-formarna skulle bli alldeles utmärkta väremljusstakar!!! Sagt o gjort, jag skred till verket o här kommer resultatet:

Blev lite väl mkt luftbubblor såg jag efteråt, men samtidigt gllar jag också när det ser lite "ruffigt" ut. Gjorde fyra stycken o två har jag gett bort i födelsedagspresent till morbror min... Gjöt faktiskt också en liten sköldpadda som jag inte fångat på bild ;) tänkt att använda som servetthållare på altanbordet i sommar. Än så länge bor han på soffbordet i vårt vardagsrum!

Försöker lite nu o då rädda div. förpackningar från sambons sopsorterings-raider....Får se vad det kan bli framöver.

Ha det gott!!!

3 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Det är verkligen superroligt att gjuta i betong. Jag tycker att ibland är det riktigt läckert med mycket luftbubblor.
kram ANnika

Uzaan sa...

riktigt tjusiga. Luftbubblorna gör inte alls något.. tycker de passar! Detta är en hobby jag inte testat.. ska nog hålla mig från det. HAr inte råd med en hobby till...

Petra/Trollet sa...

Jättefina!!!! Betonggjutning är ju så kul, och luftbubblor gör ju inget. Vill man inte ha dem är det bara att skaka läääääänge ¨på formen, men jag tycker oxå det är läckert m lite shabby!