måndag 24 januari 2011

Julen som kom - och gick

Slänger in ett par av julkorten som tillverkades i höstas. Skulle ju (som vanligt) stå på julmarknad o började för en gångs skull med produktionen i gooood tid!!!! Bara för att få reda på att "min" julmarknad inte blev av............Fråga mig inte varför.........Ställde ut julkort på jobbet; sålde allihop (egentligen inte så många...) o orkade inte göra nya att skicka till vänner o bekanta, så de fick hederliga tryckta varianter som inköpts för en krona stycket!!!

Nåja, här är ngr av korten:
Tycker att brunt gör sig ganska bra även på julkort. Piffade upp det med lite röda inslag i form av utstansade blommor som jag satt ihop o målat vita prickar längs med kanterna på. Har även använt själhäftande spets från Panduro. Små bokstavsstickers från AdornIt kan man aldrig få för många av.... Ett väldigt enkelt kort. Låter det mönstrade pappret tala för sig självt. Egentligen överflödigt med ytterligare dekorationer; satte bara dit två smala sidenband samt stansade ut "GOD JUL" i cuttlebuggen. Lade också lite Stickles på de tryckta snöstjärnorna, men det syns inte på fotot tyvärr.

Till sist ett julkort i gröna nyanser. Har använt spillpapper från förra årets julkollektion. Gått över kanterna med edge scrapern o därefter chalkat med distressdyna "Walnut stain" (heter den så månne?) Stämpelmotiv från Magnolia. Stansade ut ngr snöstjärnor o satte en lite strassten i mitten på varje. GOD JUL-texten skriven med hjälp av Dymon :) En sann vän i nöden!!!

Det var allt för denna gång. Nu ska jag nog sticka lite tror jag. Ikväll blir det stallet o ett dressyrpass! Ha det gott!!!!

3 kommentarer:

Rita sa...

sv: Tack!
Du har gjort väldigt fina kort, som vanligt =)
Kul o pyssla lite...
Kram

Annika kort & gott sa...

Vad trist att julmarknaden inte blev av, det är ju så mysigt!

Finfina kort, ser fram emot att få se fler.
kram Annika

Uzaan sa...

Fina kort. Enkla och snygga.. Vad roligt det låter med dressyr! Det var många år sen jag red nu men jag gillade dressyr. =)