torsdag 7 oktober 2010

Kort om kort

Sitter här nyvaken med dagens första kopp kaffe i handen. Utanför smattrar regnet på rutan och jag tänker det att: det är ju pysselväder!!!! För er som undrar, så jobbar jag natt; därför har jag gått upp först nu ;)

Under våren o sommaren har det blivit en del kort gjorda till olika tillfällen. Tänkte visa några av dem nu.

Först ut är kortet som svärmor fick på sin födelsedag ( i maj...) Har ju som bekant haft en del datastrul, så det kanske inte är så konstigt att det inte visas förrän nu :) Motivet är målat med ProMarkers o satt på 3d-kuddar. Bokstäverna har jag stansat ut med min QK-tång. Blomman gjorde jag själv; komme rinte riktigt ihåg vad "tekniken" kallades, men jag har fått beskrivningen av ngn pysselvän.



Här var en närbild på blomman. Givetvis lite stickles på kanten!



Nästa kort är ett kort jag gjorde, utan att ha någon särskild person att ge det till. Ibland kan det vara bra att ha ett gäng på lut ;)

Vi behöver alla lite uppmuntran ibland, eller hur? Gillar stämpelmotivet skarpt! Rosa är en fin färg o för att inte få det alltför rosa på kortet, så valde jag att bryta av med svarta dymo-remsor till texten. En vit pearl maker-plutt i varje hörn på det undre pappret, blommor o blad - ett måste o sedan ett tårtpapper. Det rosenmönstrade pappret är en spillbit (förstås).

Ha en fortsatt bra dag!!!




2 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Vad kul att få se några av de kort du gjort.
kram Annika

Alexandra sa...

Det blir lite roligare när man kan göra blommorna själv!