fredag 1 oktober 2010

För bokmalen

Brukar ju göra lite bokmärken då o då. Känns som ett lagom projekt när man inte riktigt vet vad man ska göra, men ändå vill pyssla med ngt litet!


Håll i er; här kommer det tre på raken:

"som vanligt"; en färdigköpt tag. Sedan har jag använt div.spillpapper, lite punchinella, små stickersbokstäver (huur smidigt som helst ju) o sedan ett stämpekmotiv som är färglagt med ProMarkers.



Här är ett lite mer stilrent; kanske till ngn lite äldre mottagare än i bilden ovan?? Ett tänkvärt citat fick räcka som stämpel"motiv", spillbitar o sedan två utstansade hjärtan (QK-tången). Lite streckade kanter förhöjde effekten precis sådär lagom!



Här har jag klippt klanterna på det mönstrade pappret med en mönstersax; sedan är de chalkade med brunt. Texten blev inte så bra; använde bokstavsstämplar o det var visst inte helt lätt att få färgen enbart på bokstaven...En söt liten pojke från Magnolia o två blommor i hörnet för att komplettera det hela!

Sedan har alla bokmärkena matats in i lamineringsmaskinen. Brukar laminera de bokmärken jag gör, eftersom jag tycker de blir lite hållbarare då.

Ha en fortsatt bra dag o en supertrevlig helg! Själv ska jag jobba i natt o i morgon natt, så det blir nog mest sömn i helgen för min del! Vad ska ni göra?

2 kommentarer:

Malmis sa...

Söta bokmärken! :)

Petra/Trollet sa...

Vad fina bokmärken! Smart att använda sig av en tag att göra dem på.....
svar: det ska gå att elda ljusen som vanligt.....
Kram Petra/Trollet