fredag 2 juli 2010

Studentkort

Här blir det ett snabbt litet inlägg på kvällskvisten; börjar redan bli lite trött (p g a värmen). Barnen hade en kusin som tog studenten för ett antal veckor sedan. Givetvis fick han ett hemmagjort kort som (faktiskt) uppskattades. Tycker fortfarande dock att det är svårt att göra kort till killar i typ 20årsåldern, suck suck...


Försökte hålla det ganska enkelt o stilrent, i de svenska färgerna;)



Har använt mig av en relativt mörkblå cardstock där jag klistrat på en bit vit cardstock som jag kantstansat lite tjusigt.På en gul cardstockbit satte jag stämpelmotivet; en blomsterbukett. Visste inte riktigt först vad jag ville ha för motiv, men tyckte att detta passade. Hade ingen studentstämpel o tänkte inte skaffa ngn eftersom jag inte tycker att man egentligen har så stor användning av dem... En swirl-stämpel i ena hörnet piffade upp det lite ihop med en stämplad (o utklippt) textruta där det står STUDENT 2010. Satte textrutan på 3d-kuddar för att få lite mer djup i det hela. Vad tycks?

Ha en fortsatt bra kväll - o helg!

KRAM

5 kommentarer:

Malmis sa...

Enkelt och snyggt! Ja, det är jättesvårt med killkort....

Annika kort & gott sa...

Snyggt! Jag håller med om att det är svårt att göra killkort, men huvudsaken är att mottagaren blir nöjd.
kram Annika

Lillnettan sa...

Fina färger, fräscht med det vita!

Rita sa...

Sv: Ja, det är i princip "bara" pärlor och ånglavingar. Jag brukar även sätta en pärlkåpa eller nåt annat på huvudet. Det bara att låta fantasin flöda =)

Kram/Rita

Rita sa...

Änglavingar menar jag, inget annat =)