tisdag 13 juli 2010

En pläd kan man tänka!

Började för ganska länge sedan att virka på en pläd.....Länge i detta fall betyder typ ett par år..... Men nu är den klar!!!! Virkad i bomullsgarn; rutorna är ca 7 cm. I originalbeskrivningen var kantremsorna randiga, men jag beslöt att göra dem enfärgade. Kan säga att jag ALDRIG NÅGONSIN MER ska virka en plädjä... med enfärgade kantremsor....eller med sådana typer av kantremsor över huvud taget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Såååååååååååå långtråkiga att göra vill jag bara meddela. Men mamma blev väldans glad över pläden!!! Det är ju huvudsaken, eller hur?;) Storleken är ca 1,50 m på längden och kanske 80-85 cm på bredden. PUST!!!

Blev lite bubblig i ena kanten, eftersom jag råkade göra den kantremsan lite för lång, men det fick vara så - orkade inte ändra;)

Har nu börjat på ett nytt plädprojekt...Gör mormorsrutor i akrylgarn; ngt större än i ursprungsbeskrivningen. Bilder kommer när projektet är klart......(he he he)

Ha en fortsatt trevlig sommarkväll!

4 kommentarer:

Malmis sa...

Vilket tålamod!!!

Annika kort & gott sa...

WOW, vilket jobb! Pläden är superfin, förstår att din mamma blev glad.
kram Annika

Kajsa sa...

Haha! Du kommer säkert göra om det, man glömmer så lätt. Och det blev ju superfint!

BellaMio sa...

Shit!!! Får nog lov att säga att jag beundrar ditt tålamod... Men snyggt blev det!