söndag 18 april 2010

Ett smycke-set

Idag blir det lite blandade "gamla" alster som visas för er. Hoppas det går bra! Har haft mkt med både jobb o annat, samt att jag åkt på en förkylning, så jag sitter här o snorar o nyser...Men det ska jag väl få rätsida på så småningom!!!

Gjorde ett set med armband o ring för ett tag sedan. Gillar färgkombinationen turkost och silver. Armbandet är gjort av ormlänkskedja med passande pärlor o mellandelar. Blev lite som ett sådant där Pandora-armband. Är faktiskt nöjd med det måste jag erkänna. Ringen gjorde jag av
stelare metall"tråd". Virade ngr varv runt mitt finger för att få till stommen och sedan klippte jag tråden en ganska lång bit ifrån, så det skulle räcka till att både vira på pärlor och att vira om ringen. Sedan trädde jag på lite pärlor "huller om buller" och surrade fast dem med hjälp av tråden. Avslutade med att snurra tråden om själva ringen som ni kanske ser, så att allt blir låst. Klart!!!

Inga kommentarer: