fredag 26 mars 2010

Treradigt armband

Tänkte ge er ett par inlägg idag, såhär i vårsolens glans;) Varför vara ute o njuta när man kan sitta framför datorn o häcka?????? he he he
Nåväl, först ut är som sagt ett armband som tillverkades i julas till mammsen. Det blev uppskattat o var inte så jättesvärt att få ihop som jag först trodde. Höll det i ganska strikta färger; svart, silver o lite genomskinliga pärlor. Håll tillgodo!


Funderar på att kanske göra ett till mig också, fast kanske inte i samma färger då. Vi får se!


Ett kort blir det också kan tänka!!! Ibland är det ju så att man kanske vill skicka ett kort, men
egentligen behöver det inte stå ngt på framsidan av det. Har börjat göra mig ngr sådana kort, som kan passa i de flesta sammanhang och vill man så kan man ju alltid limma dit en text av något slag om det skulle behövas:)

Vit cardstock som bas. Därefter ett ganska storblommigt papper med blåa härliga rosor; givetvis chalkat med distress Walnut Ink (tror jag den heter). Stämpeln är jag bara så förälskad i "Brevet från Lillan". Visst är den fin? Stäplade med nyss nämnda distressdyna på akvarellpapper. Klippte ut stämpelmotivet och därefter öste jag på med Glossy accent i kanterna (syns tyvärr lite dåligt på fotot). Tycker att kortet känns ganska användbart i många olika situationer. Nehej, nu ska jag surfa vidare o kanske även ta mig en sväng ute i IRL;)
HA EN UNDERBAR HELG ALLA

2 kommentarer:

Malmis sa...

Fina, både armbandet och kortet!

Rita sa...

Härligt armband och mysigt kort!
Och tack för lyckönskningen!
Kram