söndag 21 mars 2010

LO bokstaven "D"

Har nu hunnit ända till bokstaven D i mitt alfabetsscrappande...Egentligen är faktiskt LO:n för E i stort sett färdig den också,men inte riktigt så den får ni vänta på ett tag till;)
Pappret jag använt var så mönstrat i sig själv att jag valde att inte ha en massa dekos o annat "tjafs" på; tyckte att pappret var dekoration nog! Ngr små blommor blev det ju i o för sig - de får ni se på närbilderna. LO:n "D" står för du och jag - ett alster om mig o min sambo sedan typ 15 år tillbaka eller så... Herre Gud, nu kände jag mig helt plötsligt lastgammal!!!! Men så är det väl, när man trivs med varandra - tiden går fort framåt!


Fotot är taget när vi var på semester i Göteborg 2008. Vi sitter i hotellets sky-bar o smuttar på vår dricka o tittar på en storslagen utsikt över Göteborg i solnedgång.

Närbild på början av rubriken. För att markera D:et ordentligt är det större än övriga ord i rubriken (frånsett J, jag vet...). Dessutom målat med vit crackle paint och så satte jag tre pluttar med pearl maker bredvid; tyckte det harmonierade så bra med färgerna i pappret.

Nästa närbild - bered er på ett lååångt inlägg;) Runt fotot är det målat en ram med samma vita crackle paint som på rubrik-bokstaven. Har sat dit våra namn med små klistermärken; gillar dessa jättemkt - är sååå användbara. Har kompletterat med två små rosor+ en vit blomma, två blad samt knutit ett litet snöre runt buketten o bakom detta arrangemang sitter ett urklippt hjärta från ett scrap-ark.Sista detaljen, jag lovar;) Uppe i vänstra hörnet på pappret satt en söt liten fågel, så det tänkte jag matcha med en egen fågel i hörnet snett emot. Veckade lite spets o satte fast. På den sitter en fågel av chipboard som jag målat med brun distressdyna och därefter "dränkt" i crackle accent så den blir sådär fint glansig o sprucken. Till sist toppade jag med ett blingigt öga i form av en liten strass-sten. Blev nöjd med denna LO:n kan jag säga...

Hoppas ni får en bra kväll! KRAM på er!

2 kommentarer:

Malmis sa...

Vilken fin LO! Och vilket projekt, att scrappa hela alfabetet... Men kul!

Petra/Trollet sa...

Så fin och genomtänkt!!! Gillar detaljerna som du visar, fågeln blev så himla söt m blingögat!
Skulle oxå vilja scrappa alfabetet, den idén gillar jag!
Kram