måndag 18 januari 2010

Nu är det jul - IGEN!!!

Som sagt, lite julkort finns det kvar att visa. Här kommer de rätt upp och ner, utan skyddsnät:



Som ni redan märkt, är jag ingen vidare fotograf - men jag arbetar på det!!!! Har tagit några bilder på smycken jag gjort (ej visade för er ännu kära läsare) och de blev riktigt bra om jag får säga det själv. Kan det möjligen bero på att jag börjat lusläsa instruktionsboken till kameran månne????



Ett ganska enkelt kort, men ändå rätt så sött! Blev riktigt nöjd med den lilla rosetten för en gångs skull. Tycker annars att det kan vara svårt att få till fina rosetter. Den vita blomman fick lite brunchalkade kanter så den ser sådär lagom "smutsig" ut och till sist en knapp i mitten med lite scrappers floss.

Ytterligare ett julkort; tror faktiskt att det var det sista;) På den röda cardstocken har jag rivit ut en bit akvarellpapper och sedan chalkat kanterna på det. Chalkade med distressdyna "Vintage photo".Mönstratpapper från ??? och en ur-söt sämpel från Sarah Key. Lite pillig att m¨åla var den allt, men fin fin fin. Gillar verklig de stäplarna. En blomma måste ju naturligtvis också vara med; denna gång en lite blingig variant (syns dock inte så bra på bilden). Det glittrar dock om den...Satte en brun brad i mitten och fäste den med glue dots ovanpå de bruna satinbanden. Klart! Glue dots är verkligen bra, eller hur? Säg det man inte kan fästa med dem!!!! Hörde precis en duns, så gjag gick in till vardgagsrummet för att kolla, eftrosm det var därifrån det lät... Katten står oskyldig, mitt på matsalsbordet och nosar i vattnet som rinner ner från den (av honom) omkullvälta tulpanvasen!!!!! Då blev inte matte jätteglad... Vet inte vad det är med den katten o tulpaner??!! Han tuggar gärna på bladen om han får chansen... Knäppskallen!!! Nåja, han är väl snart förlåten! Nu är det dags att avsluta detta lilla inlägg. Ärenden och tvättstugan väntar... Ha det bra tills vi ses och hörs igen! Skriv gärna en liten rad här inne; då blir jag så glad, så glad!!

KRAMAR





1 kommentar: