måndag 19 oktober 2009

Åter här

Hej på er! Åter i cyberspace. Vet ej vart tiden tar vägen , men helt plötsligt såg jag att det var en månad sedan jag senast visade er ngt här på bloggen. USCH o FY på mig! Nu är ju datorn rensad från alla otäcka virus och vi har t o m köpt ytterligare en dator så nu kan jag inte skylla på data-brist i alla fall;) Däremot krånglade vårt internet i morse när jag gjorde ett tappert bloggförsök:(


Helt plötsligt hade (antagligen) internet stängt ner sig självt o ingenting fungerade.... Gissa om jag var sur!!!!!!!!!!!!!! Tekniska prylar SKA bara fungera!!!!!!!!!!!!!


Nåja, i min pysselvärld har det skapats ett o annat. Det har stickats, virkats, pärlats och scrappats. Tänkte först visa er ett väldigt enkelt halsband jag gjorde i somras. Svart snöre o ett hänge av snäckskal - klart! Väldigt enkelt o väldigt snyggt om jag får säga det själv. Har använt det ganska mkt.




En del kort har det ju också blivit förstås. Både till födelsedagar o till jul. Här kommer ett kort som jag gjort till en kusin till barnen som fyllde 23 år för lite sedan. Det är inte ngt "traditionellt" 15x15 cm-kort utan mer långsmalt (har glömt måtten jag använde). Har använt crakle paint för första gången ! Blir lite kul effekt tycker jag, men man får träna en ggn eller två för att komma på hur mkt man behöver ta på penseln för att reslutatet ska bli sådär "lagom". Håll till godo!

Vet att fotot inte är det bästa, men lite av krackeleringen syns tror jag...

HA DET GOTT!



Inga kommentarer: