tisdag 21 juli 2009

Hopknåpat

Lite pyssel måste jag ju också visa, inte bara mina vanvettsaffärer som Emils pappa sade;)

Här är ett kort jag gjort i form av en liten handväska! Den fick en av barnens spelfröknar när terminen var slut. På locket står det "Ha en bra sommar" med Dymo-remsor. Gillar det! Kommer ej ihåg måtten på cardstockbiten jag använde, men å andra sidan är det ju en smaksak hur stor man vill ha sin väska. Därefter bigade jag på lämpliga ställen där man ska vika för att väskan ska kunna stå för sig själv. Sedan är det bara att dekorera efter tycke o smak! Håll tillgodo!

Här är ett grattis-kort jag gjort; inte till ngn speciell person. Kan ju vara bra att ha ngr kort på lager om det komemr ngn som vill köpa. Eller kanske ska man på kalas själv. Kortet är ett halvt cardstock vikt på mitten; dvs 15x15 cm blir ju kortet;) Det mönstrade pappret vek jag ner i ena hörnet o satte en öljett där. I den hänger två QK-tags där det står "grattis på födelsedagen". Och naturligtvis ett stämpelmotiv; färglagt emd mina "nya" älsklingspennor" MCP-pennorna!!!! Gillar dem verkligen. Var förut helt inne på akvarellpennor, men så end ag fick jag testa MCP-pennorna när jag pyssalde med en kompis och då blev jag helt fast! Främsta fördelen som jag ser det, är att du kan måla nästa lager direkt efter det föregående; man behöver inte vänta på att det ska torka emellan. Smidigt!



Inga kommentarer: