torsdag 14 maj 2009

Något nytt (o annorlunda..??!!)

Som sagt. För det mesta är jag ju en papperspysslare som ni kanske vet. Ibland åker ju även pärlorna fram också. Då och då får jag dock små ryck och sliter fram ett garnnystan och en virknål, eller t o m ett par stickor. Det händer inte jätteofta, men i alla fall... Hittade en jättemysig virkbeskrivning på http://www.jarbo.se/. De har många fina stick- och virkbeskrivningar och dessutom kan man ladda hem en hel del av dem gratis!!! Inte fel! Nåväl, beskrivningen var på olika gosedjur. Fastnade b la för ett lamm som jag tyckte var lite läckert. Så fram med virknål o garn!!! Nu är "Lambert" färdig. Är dock inte helt nöjd med honom. Blir det tillökning i fårfamiljen, så väljer jag nog lite annan kvalitet på garnet o kanske en tunnare virknål. Men övning ger ju som bekant färdighet. Eller hur? Here he comes:


Fotot är inte det allra bästa, men jag var trött o hade inte ork/lust att rigga värsta fotostudion för ett "sketet" kort... Så lille Lambert dick snällt nöja sig med att posera på mitt en aarbetsbord. Därav den något fula bakgrunden!!!

3 kommentarer:

Malmis sa...

Så söt den blev! Tackar för kommentaren hos mig! Ja, smyckevisning är väl ungefär som m klädparty, man kan köpa färdiga smycken samt beställa. Och ev bjuder värdinnan på nån fika eller så.

BellaMio sa...

Men guuuud så söt!!! när har du hunnit knåpa ihop honom? Jösses tjejen, har mycket att lära av dig...

Lillnettan sa...

Men jisses! När det gäller sånt har jag verkligen tummen mitt i handen...kan inte sy eller virka. Lambert är helt underbart söt, nästan så jag vill ha honom på vår säng som prydnad...men Kristofer skulle haata honom (precis som alla andra gosedjur...begriper inte vad han har emot Leif, min rosa flodhäst?) så det går INTE! :D