söndag 16 augusti 2015

Sytt en t-shirt

Förstår inte riktigt var tiden tar vägen... Har nu jobbat fyra veckor efter semestern och i morgon är övriga kollegor på plats. Full styrka på gänget igen (förhoppningsvis). 
Var på en supertrevlig kräftskiva igår, här hemma på gatan. En av fördelarna med att bo på en återvändsgata är att man kan nyttja vändplanen vid ex fester som denna. Kanon!!! Barn o vuxna i en härlig mix o alla var glada o nöjda! Kan man mer begära?!
Nåväl, lite pyssel har det också blivit även om det varit lite glest mellan tillfällena. 
Investerade ju i en ny symaskin för lite sedan. Eller nåja, begagnad men med mer funktioner och inställningar jämfört med min gamla (som jag för övrigt gav till min mamma). Är numera ägare av en Bernina 1020. Det lilla jag har hunnit att sy har gjort mig mer än nöjd med den! Önskar bara att jag hade mer tid för att sitta och sy alla projekt...
16-åriga dottern hade blivit förtjust i ett tyg med Minions på; ni vet de här gula figurerna med blå byxor o cyklopögon?!
Köpte en bit sådan trikå o sydde en vanlig t-shirt enl önskemål. 
Första försöket i trikå o dessutom med att bandkanta med mudd. Är faktiskt ganska nöjd. Döm själva 😉


Såhär blev slutresultatet. 
Och så en närbild på den bandkantade halsringningen. Använde även tvillingnål för första gången. 

På onsdag har jag ledig dag. Förutom en löprunda så har jag planerat att ägna dagen åt sömnad. Får nog bli ett enkelt linne och en t-shirt till mig. 

Ha det bra!!!

Inga kommentarer: