söndag 5 februari 2012

På G

Har varit lite sjukstuga här hemma, så jag har inte varit speciellt mkt på jobbet den senaste veckan. Men nu tar vi nya tag; både med jobb o pyssel :)

Håller på (fortfarande till dotterns förtret) med Pippi-tröjan som återfinns något inlägg längre ner. Fick av en händelse syn på ett mönster där man kunde virka en Pippmössa... Gissa vad jag gjorde igår....Var ju bara tvungen att prova naturligtvis. Garn inköptes o snart är mössan klar o bild kommer! Den blev tämligen omgående tingad av dotter nr.2 som kanske hade på känn att hon kunde få detta projekt fortare än vad storasyster kommer få sitt ;)
Hittade mönstret på www.jarbo.se . Tycker dock att mössan verkar bli lite liten i storleken, så jag kommer göra den lite längre...

Tjingeling på er!

1 kommentar:

Malmis sa...

Jag fuskade och köpte två Pippi-tröjor till mig själv i går på gekås... :)