måndag 7 mars 2011

Nu är det jul igen

Jaja, jag vet att våren närmar sig men här inne dröjer sig julen kvar! Har ngr få julkort kvar att visa er, så här kommer ett par av dem:


Basen till kortet blev grå den här gången, lite ovanligt för ett julkort kanske men jag tyckte det blev ganska snyggt! Har inte använt ett enda mönstrat papper (!) utan satte tomtenissen från Magnolia direkt på ett tårtpapper. Stämplade en tag på akvarellpapper o satte dit två små röda julblommor. Gjorde lite vita prickar runt kanten för att förhöja effekten på kortet o embossade en swirl i ena hörnet. Den blev ju bra, bara det att den sklle varit vit men blev genomskinlig...Nåja, det får ju gå! Learning by doing....

Här kommer nästa gråa kort. Ett mönstrat papper (grått!) med typiskt vintermotiv fick täcka hela framsidan. Ruffade upp kanterna med min lilla edge scraper (syns inte så bra på kortet dock). I ena hörnet satte jag en bild på en stuga i vinterskrud; utklippt från ett mönsterpapper. Lite vit crackle paint runt om - måste ta slut på den burken....Jag o crackle paint kommer inte överens.....Stansade ut GOD JUL med hjälp av Cuttlebuggen o satte sedan en lite dutt med Pearl Maker i hörnen. Tyckte dock att kortet behövde ngn lite färgklick, så då blev det ett par små röda hjärtan för att piffa upp det hela o det tyckte jag blev lyckat! Vad tycker ni?



Inga kommentarer: