tisdag 21 september 2010

Canvastavlor

Har ägnat förmiddagen åt att lägga in och redigera foton...PUST! men nu är det klart!
Idag tänkte jag visa två stycken canvastavlor jag gjorde för en tid sedan.
HAr använt mig av decoupage-tekniken här. Själva canvasen är målad med grå allmogefärg och sedan har jag "bara" limmat på servettmotivet. Fick dessa servetter av en pysslande arbetskollega - såna är bra att ha! Vi brukar byta servetter ibland, när vi hittat ngt snyggt....


Detta var den första. Här kommer nr 2 ( i samma stil):



I nedra högra hörnet har jag duttat tre pluttar pearl maker; tyckte att det blev en passande detalj på tavlorna. Den grå färgen är dessutom lite "slarvigt" påmålad; har inte varit jättenoga med att den ska täcka överallt. Det ger också lite effekt.

Ha det gott o pyssla lugnt!

2 kommentarer:

Kamilla sa...

OOOh jag trillar av stolen!!
Så himla snyggt!!
Mee lajki!
Kram kram

pysselninjangittan sa...

Underbara!
tack för påhälsningen :-)