måndag 5 april 2010

Krya på dig!

Hoppas att ni alla haft en bra påsk! Själva har vi inte gjort så mkt; mest tagit det lugnt, pyssslat lite på tomten och ätit en hel massa mat o godis;)

En arbetskamrat till mig blev sjukskriven för ett par veckor sedan; tänkte då muntra upp henne med ett kort. Det har nått hennes brevlåda, så nu kan jag visa det även för er!

Gammelrosa cardstock som bas. Mönstrat papper med rosor o sedan har jag stansat en bård på en remsa akvarellpapper o satt dit på ena sidan. För att dölja skarven som blev där, satte jag dit ett sidenband i passande färg. En bit "tårtpapper" o ovanpå det en cirkel där jag satt fast stämpelmotivet (som egentligen är två). Krya på dig stämplade jag på tre separata pappersbitar med hjälp av ett stämpelalfabet från Panduro. Chalkade kanter givetvis o en liten dutt rosa pearl maker vid varje ord. En stor beige ros med ett par blad nertill på kortet samt tre små rosor där uppe fick komplettera det hela. Som ni kanske ser så är det lite stickles som glittrar på det över lövet;)
Ja, nu väntar lite matlagning o sedan ska vi åka till min morbror för lite påsk-fika!
KRAM PÅ ER

6 kommentarer:

Malmis sa...

Gulligt kort, hoppas att hon blev glad!

Petra/Trollet sa...

Vad fint kort du gjort, sånt värmer en sjukskriven kollega!!!
Kram Petra/trollet

Uzaan sa...

Ett sånt sött kort du har gjort. Det blev hon säkert glad för. Alfabetet jag använde som du frågade om 'r basic grey eskimo kisses..

LOUISE NYBERG sa...

Oj, gud vad fint!

Rita sa...

Ett riktigt gulligt kort! Din arbetskamrat måste ha blivit glad över ett så personligt kort =)
Ha en bra söndag!
Kram

Petra/trollet sa...

Hej igen....har nå´t åt dig i min blogg!
kram Petra/Trollet