fredag 19 mars 2010

Några nya kort

Ibland brukar jag knåpa ihop ett kort eller två; ni vet sådär som kan vara bra att ha. Ingen har beställt ngt, men rätt var det är så står man där och behöver ett kort till ngt speciellt tillfälle. Tänkte visa er två grattiskort idag.

Kanske inget traditionellt grattiskort, då det står "du rockar fett" på... Lite coolare stil som kanske kan användas till ngn yngre herre??? Stämpelkillens gittar har fått en massa stickles på sig så den känns riktigt glammig! Lite punchinella med en knapp där jag knutit dit scrappers floss. Valde att ha lite ruffigare kanter på pappret med stämpelmotivet eftersom jag tyckte det passade stilen på kortet.


Här ett kort som kanske passar ng i den äldre generationen??!! Kortet går i brunt o svart med en äldre gentleman stämplad på. Dymo-remsor med grattistext på, samt en swirl bestående av svarta stenar. Satte en bit svart cardstock under stämpelmotivet så det blev lite som en fotomatta. Tycker att det ger en ganska snygg effekt på vissa bilder.

Nu ska jag nog surfa vidare en stund! Funderar på att tanka hem I-tunes då jag är ägare av en Ipod, men har saknat programmet i snart ett år!!!! Förresten; vet ni vad? I maj får jag min födelsedagspresent av min sambo. Då åker vi till Malmö o Köpenhamn. Ska b la gå på Wallmans dinner show på Cirkus i Köpenhamn. Ser fram emot detta. Kanske ngt att scrappa om sedan??
Ha en bra helg alla!


3 kommentarer:

Thessan sa...

Tack! Nja det är inte så svårt, ser nog svårare ut än vad det är. Finns en jättebra bok som förklarar hur man ska göra. Tycker du ska testa!

Annika kort & gott sa...

Det är superbra att ha lite kort på lager.

Hoppas att du får en härlig helg.
kram Annika

Malmis sa...

Fina kort!!