söndag 14 mars 2010

En ring

Ja, som sagt. Har haft ngt av ett pysselstim den senaste tiden. Och det känns ju inte helt fel; bara det att tvätt o annat "viktigt" kan bli lidande;) På sportlovet fick jag lära mig att göra ringar i en teknik som ni strax ska få se. Barnen o jag var hos ne arbetskamrat. Först badade de i hennes inomhuspool. Sedan vankades fika o efter det givetvis lite pyssel. Det tillverkades både ringar o armband. Mkt uppskattat; både av tjejerna o mig! Tack Rose-Marie!


Såhär blev min första (men definitivt INTE sista) ring:

Hmm, här ser den visst lite stor ut. Kan bero på att fotografen just hittat knappen för "makrofotografering" efter idogt läsande av kamerans instruktionsbok... Som sagt, superlätt att knåpa ihop o man kan variera den i det oändliga. Både i storlek o färg. Kanon!

Go´kväll på er allihop!

2 kommentarer:

Uzaan sa...

Så snygg! Jag har aldrig lyckats något vidare med att göra ringar.. Det har ju däremot du lyckats med jättebra!

Annika kort & gott sa...

Det är så kul att lära sig nya grejer. Din ring ser jättefin ut och sockorna i inlägget nedanför ser både varma och snygga ut!
kram Annika