söndag 20 december 2009

Ytterligare julkort

Det blev ju en del kort o annat smått o gott nu till jul. Här kommer ngr av mina alster:

Två kort i ganska olika stil. Det översta är kanske lite mer traditionellt; det andra går i vitt, lite svart o lite silver. Stilrent på sitt vis. På det vita kortet har jag inte använt ngt stämpelmotiv utan har klippt ut små motiv från ett mönsterpapper. Sedan satte jag bilderna på svart CS. Texten är skriven med hjälp av min DYMO. Har också använt lite punchinella o ett "tårtpappershjärta".
På det övre kortet är det mönstrat papper från förra årets jul. Utstansade blad (QK) och de röda små blommorna har jag själv satt ihop; har två små olika blomstansar. Stansar ut en blomma från varje o sätter den mindre på den större, målar ngr vita prickar i mitten - klart!! Smidigt och ganska likt julstjärnor i alla fall.
Har varit ltie huslig idag och gjort hemmagjord Toblerone. Den blev faktiskt riktigt god om jag får säga det själv. Dessutom var den jättesmidig att göra! Helt perfekt!
Nu ska jag pyssla vidare!
Vi synes!
GOD JUL

1 kommentar:

Uzaan sa...

Fina kort. Kul med julkort som inte är traditionella. =)