fredag 24 april 2009

Mitt space

Något som jag ofta inspireras av är att se hur andra har det där de sitter och pysslar. Vare sig det rör sig om en vrå i köket eller ett helt rum för scrap o skapande. När vi flyttade till vårt hus för snart två år sedan, blev jag så lyckligt lottad att jag fick ett helt eget rum där jag kan husera bland papper och stansar! Har mkt idéer om hur jag skulle vilja ha det; kanske skulle man möblera om eller skaffa nya möbler. Komma på nya smarta sätt att förvara alla prylar - ett ständigt pågående förbättringsarbete skulle jag vilja säga... Nåja, ville bara visa ngr bilder från ett ostädat tillhåll.
Välkomna in till mitt kreativa kaos!!!
En närbild på kreativt kaos????!!!!!!
Ett av mina absolut bästa inköp. En verktygsväska från Clas Ohlssons. Där har jag mkt av det jag ofta använder, som t ex saxar, akvarellpennor, akrylblock etc etc. Står lättillgänglig när jag sitter vid bordet och ska jag iväg är det bara att grabba tag i den.

maskinparken.... bestående av Dymo, BIA, Cuttlebug, QK-tång, skärmaskin o lite små olika motivstansar.


Vid detta bord är det tänkt att jag ska sitta när jag målar eller gör decoupage. Kan säga att jag tillbringar mesta tiden vid scrapbordet. Suck. Dygnet skulle ha fler timmar; enbart vikta för pysslande... Hmmm... Under bordet finns en hel del garner som jag ngn gång ska göra ngt roligt med... Har faktiskt börjat virka sådana där "mormorsrutor" ni vet. Som sedan ska bli en pläd (förhoppningsvis). Tänkte att den skulle gå i grått, vitt o svart.




Det beryktade scrapbordet. Bordskiva och ben från IKEA. Ovanför en anslagstavla där jag samlar visitkort från olika butiker, div. kom-i-håglappar och framför allt: min vill-ha/önskelista. Har ett papper där jag skriver upp det som jag kommer på jag behöver/önskar mig. Först¨å vilken trevlig känsla det är varje gång man stryker ngt från listan!!!! Även om det så bara rör sig om småsaker...:)







5 kommentarer:

Vero sa...

Kul att se någon annas pysselvrå.
Jag fick ett helt rum i källaren att sitta i, men jag vill sitta vid köksbordet jag... Hihi... Men nu när jag har butiken så har jag ett stort köksbord att sitta vid och jag slipper ha det ligga hemma. Men det händer titt som tätt att jag tar med mig lite hem och sitter då vid köksbordet.

Men det är underbart att kunna sitta och greja, bara lämna det där det är för att komma tillbaka när man har tid och lust igen.

Trevlig helg till dig!

Malmis sa...

Vad smart att ha två bord! Kul att se din hörna!

pysselninjangittan sa...

så trevligt du har det :)

(hoyagittan på I love pyssel)

BellaMio sa...

Jag håller fullständigt med dig, dygnet borde verkligen ha fler timmar - vikta åt pyssel, hihi!

Tiggy sa...

Uj två bord, vilken lyx. :P Vi bor i en tvåa med öppen planlösning så här är inte mycket plats. Vi har inte ens köksbord hih.. Sitter o pysslar i sovrummet där jag har ställt in ett billigt Ikeaskrivbord. Funkar det också. :)
Ja fler timmar på dygnet, särskilt på kvällen!
/Tiggy